۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۶۰۵
امام جمعه تبریز:

 مکتب امام صادق منشور سعادت بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر آشنایی نسل جوان با سیره اهل بیت عصمت و طهارت گفت: مکتب امام صادق منشور سعادت بشریت است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی چهارشنبه در مراسم افتتاح همایش و کارگاه آموزشی مکتب امام صادق(ع) که با حضور طلاب و دانش‌آموزان در منطقه زنوز این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از معارف شیعه به واسطه امام صادق(ع) انتقال یافته است.
وی با بیان این‌که شیعه دوازده امامی با عنوان شیعه مکتب جعفری نیز شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از احادیث و روایات معتبر وارده از جانب امام ششم شعیان است؛ بنابراین بسیار واضح است که شیعه را پیرو مکتب امام صادق نیز بنامند که البته این موضوع افتخار عظیمی برای پیروان اهل بیت عصمت و طهارت محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بوستاني كه از انديشه و دستاورد امام جعفر صادق(ع) به ثمر نشست بهره هاي وافر به جهان تشيع و کل بشريت هديه داد؛ به عبارت دیگر باید به این حقیقت ایمان داشت که مکتب امام صادق منشور سعادت بشریت است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش و کارگاه آموزشی مکتب امام صادق(ع) در مرند گفت: تداوم برگزاری این رویداد مهم فرهنگی، دینی و معرفتی در مرند نشان از عزم و اراده علما، حوزویان و متولیان فرهنگی شهر برای ترویج معارف اسلامی و مکتب اهل بیت دارد.
امام جمعه تبریز مهم‌ترین امتیاز این کارگاه آموزشی را حضور مشترک طلاب و دانش‌آموزان در کنار یکدیگر و حضور همزمان در جلسات بحث، پرسش و پاسخ و حلقه‌های معرفت دانست و گفت: بهتر است برای ترویج مکتب اهل بیت از سالن‌های همایش بیرون آمده، سخنرانی های طولانی را کوتاه کنیم و بیشتر در عمل به فکر ترویج معارف اسلامی باشیم.
وی خواستار توجه ائمه جمعه استان به ارتقای سطح معنوی و معرفتی میان دانش‌آموزان شد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت حوزه های علمیه و برگزاری دوره‌هایی از این قبیل برای آشنایی دانش‌آموزان با روند آموزشی در مدارس علمیه بسیار ضروری است و امیدوارم چنین مواردی در شهرهای دیگر نیز اجرایی شود.
گفتنی است، سومین همایش و کارگاه آموزشی مکتب امام صادق(ع) همزمان با ایام سوگواری شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت به همت حوزه علمیه مرند و با همکاری شورای فرهنگ عمومی در منطقه زنوز برگزار شد./935/پ۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات